• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Srovnávací měřítko již 45 let: Porsche 911 Turbo


Přiložené soubory:



Porsche 911 Turbo je již 45 let ztělesněním vysoce výkonného sportovního vozu vhodného i ke každodennímu použití. V návaznosti na premiéru modelu 911 Turbo S se nyní představuje nová generace provedení 911 Turbo Coupé a Cabriolet – ještě výkonnější, ještě rychlejší a ještě osobitější. Obě modelové varianty s motorem o výkonu 427 kW (580 PS) – nárůst o 30 kW (40 PS) oproti předchůdci – pokořují magickou třísekundovou hranici akcelerace na 100 km/h s časem 2,8 sekundy (zlepšení o 0,2 s). Díky točivému momentu až 750 Nm (nárůst o 40 Nm), nyní bez časového omezení pro overboost, jsou rychlé sprinty ještě spontánnější a suverénnější. Parametry zrychlení, výkonu a točivého momentu nového Porsche 911 Turbo se tak vyrovnají předchozí generaci modelu 911 Turbo S. O přenos výkonu se stará osmistupňová převodová skříň PDK se specifickým naladěním pro verzi Turbo; nejvyšší rychlost zůstává beze změny na 320 km/h. Pro variantu 911 Turbo se vůbec poprvé nabízí některé prvky výbavy, např. pakety Sports a Lightweight Design, sportovní podvozek a sportovní výfuková soustava. Zákazníci si tak budou moci své vozidlo ještě lépe přizpůsobit vlastnímu vkusu.

 Provedení Coupé a Cabriolet s novými prvky výbavy na přání a výrazně vyšším výkonem

 Nové sportovní vozy kráčejí v těch nejlepších šlépějích, neboť Porsche 911 Turbo je již od roku 1975 tradičním etalonem luxusu a vysokých výkonů. Každá další generace tohoto modelu vždy hrála roli celosvětového srovnávacího měřítka v kategorii vysoce výkonných sportovních vozů. 911 Turbo kombinuje sportovní charakter s každodenní použitelností, dynamiku plnou emocí se spolehlivostí, stejně tak jako opojné výkony s hospodárností. Nejnovější generace vozu v uspořádání 2+2 disponuje více než dvojnásobným výkonem oproti původnímu modelu Turbo, o jehož pohon se staral třílitrový přeplňovaný šestiválec typu boxer o výkonu 260 PS. Porsche 911 Turbo si během let i přes zrychlení, nárůst rozměrů a zvýšení pohodlí zachovává své tradiční klíčové charakteristiky.

 Šestiválcový boxer pro 911 Turbo o zdvihovém objemu 3745 cm3 s turbodmychadly VTG v symetrickém uspořádání a elektricky ovládanými přepouštěcími ventily se chlubí nárůstem výkonu na 580 PS. Uvedené řešení společně s přepracovaným systémem plnicího vzduchu a piezo-elektrickými vstřikovači zlepšuje odezvu, výkon, charakteristiky točivého momentu a celkovou točivost motoru. Došlo k rozšíření podvozku i samotné karoserie. Přední náprava nyní napomáhá k ještě preciznějšímu řízení díky širšímu rozchodu předních kol (nárůst o 42 mm) a novému 20“ obutí o rozměru 255/35. Aktivní systém pohonu všech kol PTM nyní dokáže přenášet na přední kola ještě vyšší porci výkonu; zlepšily se též záběrové schopnosti aktivně řízené zadní nápravy s rozchodem širším o 10 mm a obutím 315/30 na 21" kolech – o jeden palec větších než vpředu. Přepracovaná brzdová soustava je ještě výkonnější a snadno ji rozpoznáme podle červených pevných třmenů, které jsou již ve standardu. Přední brzdové kotouče z šedé litiny nyní disponují průměrem 408 mm (nárůst o 28 mm) a tloušťkou 36 mm (+2 mm). Na zadní nápravě jsou kotouče o tloušťce 30 mm s průměrem 380 mm.

 Na přání je pro 911 Turbo poprvé k dispozici sportovní výfuková soustava. Novinkou jsou i dvě různé varianty podvozku: zatímco standardní podvozek PASM nabízí širší rozpětí mezi sportovním charakterem a pohodlím, výrazně tužší elektronicky řízené sportovní odpružení (snížené o 10 mm) přispívá k ještě vyšší agilitě nového Porsche 911 Turbo. Nastavení se zaměřuje na další vylepšení dynamiky vozidla a zprostředkuje ještě vyšší stabilitu za vysokých rychlostí, např. při používání vozu na závodních okruzích. Jízdní dynamiku nového modelu ještě posiluje na přání dodávaný hydraulický systém PDCC pro aktivní stabilizaci klopení a kompozitní keramické brzdy PCCB s desetipístkovými pevnými třmeny na přední nápravě.

Design Porsche 911 Turbo se nyní pyšní ještě atletičtějšími tvary. Karoserie se v místě předních kol kvůli novému podvozku rozšířila o 45 mm na 1840 mm; sportovní charakter vozu ještě podtrhuje markantní zužující se křivka nové kapoty. Osvětlení vozovky vpředu mají standardně na starosti LED světlomety se systémem PDLS Plus. Karoserie v místě zadní nápravy má nyní šířku přesně 1,90 metru (nárůst o 20 mm). Z dalších výrazných vlastností nového Porsche 911 Turbo jmenujme vylepšený systém adaptivní aerodynamiky s elektronicky řízenými klapkami chladicího vzduchu vpředu, větším aktivním spoilerem vpředu a výrazně větším variabilním spoilerem na zádi vozu. Přívody vzduchu na zadních bočních panelech, které jsou pro 911 Turbo již typické, nyní nasávají provozní vzduch namísto chladicího jako v minulosti, zatímco chlazení plnicího vzduchu se nyní nachází přímo ve směru proudění vzduchu pod zadním víkem. Design zádi vozu završuje průběžná světelná lišta s LED zadními světly společně s novou žebrovanou mřížkou chladiče na zádi se stříbrnými dekorativními proužky.

 Vnější vzhled a výkonové charakteristiky vozidla je možné ještě vylepšit volitelnými pakety Lightweight Design a Sports. V případě paketu Lightweight Design pro verzi Coupé se hmotnost vozidla snižuje o 30 kg. Toho konstruktéři dosáhli mj. použitím sportovních skořepinových sedadel z lehkých materiálů, vypuštěním zadních sedadel a omezením izolačních hmot, což zároveň znamená, že si řidič může ještě bezprostředněji vychutnávat akustický doprovod motoru. Paket výbavy Sports zahrnuje prvky paketu 911 Turbo Sport Design a přidává další komponenty v černém a karbonovém provedení – stejně tak jako koncová světla v provedení Exclusive Design.

 Základní pojetí moderního interiéru odpovídá vozům 911 Carrera v provedení s přístrojovým štítem Porsche Advanced Cockpit a ovládáním Direct Touch Control. Centrální displej systému PCM má nyní velikost 10,9" a díky nové architektuře jej lze rychle ovládat bez zbytečného odvádění pozornosti od řízení. Široký seznam mimořádně kvalitních prvků výbavy zahrnuje sportovní sedadla, plně elektricky nastavitelná ve 14 směrech, paket Sport Chrono a sportovní volant GT s pádly řazení, multifunkčními spínači a přepínači režimů, stejně tak jako výkonný systém prostorového ozvučení BOSE®. Další možnosti úprav na míru zprostředkuje řada volitelných prvků, např. systém Porsche InnoDrive s adaptivním tempomatem, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu s rozpoznáváním dopravních značek, asistent pro noční vidění, funkce monitorování okolí vozu nebo exkluzivní systém prostorového ozvučení Burmester®.

 Nové modely si zákazníci mohou objednávat od 16. července 2020. Na německém trhu se 911 Turbo Coupé nabízí od 180 811 eur vč. DPH; provedení 911 Turbo Cabriolet začíná na 194 035 eur.

 Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom:

newsroom.porsche.com

Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používaného testování NEDC.

Další informace o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a oficiálních měrných emisích CO2 nových osobních vozidel naleznete v publikaci „Pokyny ke spotřebě paliva, emisím CO2 a spotřebě energie nových osobních vozidel“, která je bezplatně k dispozici ve všech prodejních místech nebo prostřednictvím společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).