• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche zvýšilo v prvním pololetí výnosy z prodeje i hospodářský výsledek


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG zvýšila v prvních šesti měsících roku 2018 svůj provozní zisk, výnosy z prodeje, počet dodaných vozidel a počet zaměstnanců. Provozní zisk mírně vzrostl, o jedno procento, na 2,2 miliardy eur, výnosy z prodeje zaznamenaly nárůst o čtyři procenta na 12,3 miliardy eur. Ziskovost činila 17,5 procenta. V prvním pololetí 2018 se zvýšil počet dodaných vozidel o tři procenta na 130 598 vozidel a počet zaměstnanců vzrostl o pět procent na 30 785.

Vysoká ziskovost navzdory ekonomickým a politickým výzvám

„V první polovině roku jsme položili dobré základy pro úspěšný obchodní rok 2018,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „V našem jubilejním roce ‚70 let sportovních vozů Porsche‘ je mimořádně potěšitelné, že je po naší ikoně 911 tak vysoká poptávka. Zároveň pokračujeme v investicích do budoucnosti naší značky. Elektrifikace, digitalizace a konektivita jsou velkými výzvami, které pro sebe využijeme jako příležitosti. V příštím roce přijde na trh Taycan, první čistě elektrické Porsche, které stanoví měřítka pro mobilitu zítřka,“ říká Blume.

Podle Lutze Meschkeho, člena představenstva, odpovědného za finance, přispěl ke zvýšení zisku především pozitivní vývoj produktového mixu a oblastí mimo obchod s vozidly, jako jsou poprodejní služby a služby poradenských společností MHP a Porsche Consulting. Negativně se projevily vysoké investice do budoucnosti, jako je elektrifikace nebo zajišťování vstupu do nových oblastí podnikání.

„Ve druhé polovině roku musíme čelit několika výzvám,“ říká Meschke. Společnost se musí připravit na nejistou politickou a ekonomickou situaci. Kromě toho musí také adaptovat svou modelovou paletu na nové emisní normy v Evropě. „Navzdory tomu zůstává naším strategickým cílem provozní zisková marže minimálně 15 procent,“ dodává Meschke.

Nejvyšší růst počtu dodaných vozidel během prvního pololetí 2018 zaznamenala modelová řada Panamera. Porsche předalo do konce června zákazníkům 20 500 těchto čtyřdveřových sportovních vozů, což je téměř dvojnásobné množství v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Dvouciferného tempa růstu dosáhla také modelová řada 911 s nárůstem o 28 procent na 21 400 vozidel. Nejprodávanějšími modelovými řadami jsou i nadále Macan s 46 600 dodanými vozidly a Cayenne s 28 700 vozy. V Německu, na svém domácím trhu, zaznamenala značka Porsche v prvním pololetí 2018 meziroční nárůst o jedenáct procent, v celé Evropě pak o devět procent. Největším jednotlivým trhem značky Porsche zůstává Čína s 33 363 vozidly před USA (29 421 vozidel).

 

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).