• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche zahájilo rok 2018 dalším růstem


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG má za sebou úspěšný začátek roku 2018. V prvním čtvrtletí 2018 dodala na celém světě 63 500 vozidel, což představuje nárůst o šest procent v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Zároveň se jedná o nejúspěšnější první čtvrtletí v historii výrobce sportovních vozů. Hlavními tahouny růstu byly USA, Evropa a domácí trh v Německu, z modelových řad pak především Panamera a 911. Americký trh zaznamenal nejvyšší celkový růst. Počet dodaných vozů se zvětšil o 10 procent na 14 000. Co se týče jednotlivých modelů, Panamera, představená v roce 2017, dosáhla nejvyššího procentního nárůstu o cca 200 procent. Mimořádně pozitivně se vyvíjel segment vozů s hybridním pohonem. V Evropě tvořily hybridní verze více než 60 procent vozidel Panamera, předaných zákazníkům během prvního čtvrtletí.

Šestiprocentní nárůst počtu dodaných vozidel

„Z našeho skvělého vstupu do letošního roku máme velkou radost. Během roku 2018 očekáváme, že udržíme vysokou úroveň prodeje z loňského roku,“ říká Detlev von Platen, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za prodej a marketing. „Exkluzivita je pro značku Porsche důležitější než pouhý růst. Tento požadavek plníme, což dokládá náš podíl 0,3 procenta na celkovém globálním trhu. Kromě vývoje, výroby a prodeje exkluzivních sportovních vozů se Porsche ve stále větší míře věnuje oblastem elektrifikace, digitalizace a konektivity. V tomto procesu je důležité, abychom přizpůsobili inovativní techniku našim tradičním hodnotám. I v letošním roce budeme nabízet nové produkty a služby, které nadchnou naše zákazníky a fanoušky na celém světě.“

Značka Porsche na Ženevském autosalonu ukázala studií Mission E Cross Turismo, co pro ni znamená čistě elektrická budoucnost. Tento automobil kategorie „Cross-Utility Vehicle“ reprezentuje případnou variantu sériově vyráběného modelu Porsche Mission E, který bude uveden na trh na konci roku 2019. Poptávka zákazníků značky Porsche po alternativních pohonech je již vysoká. „Úspěch našich hybridních modelů ukazuje, že spojení hodnot, typických pro značku Porsche, s touto technikou pohonu bylo efektivní,“ vysvětluje von Platen.

V prvním čtvrtletí roku 2018 byla Čína opět největším jednotlivým trhem značky Porsche. S více než 18 600 dodanými vozidly překonal čínský trh loňský výsledek o tři procenta. V Evropě bylo zákazníkům předáno více než 20 600 vozidel, což představuje nárůst o 8 procent. Rostl také německý trh. Porsche zaznamenalo na svém domácím trhu nárůst o 8 procent na více než 7700 dodaných vozidel.

Nejúspěšnějším modelem je i nadále Macan. Na celém světě bylo dodáno více než 23 000 těchto sportovních SUV. Fascinace modelem 911 nepolevuje. V prvních třech měsících letošního roku dodala společnost Porsche více než 9600 vozů této modelové řady, což odpovídá nárůstu o 35 procent. 

 

PORSCHE AG

Počet dodaných vozů

leden – březen

2018

2017

Rozdíl (%)

Svět

63 487

59 689

+6 %

Evropa

20 601

19 084

+8 %

Německo

7 724

7 160

+8 %

Amerika

16 598

15 099

+10 %

USA

13 954

12 718

+10 %

Asijsko-pacifická oblast, Afrika a Blízký východ

26 279

25 506

+3 %

Čína

18 672

18 126

+3 %