• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche si urovnává cestu do budoucnosti značnými investicemi


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG stanovila nové rekordy z hlediska počtu dodaných vozů, příjmů z prodeje a provozního zisku. Ve finančním roce 2017 dodala celkem 246 375 vozidel (+4 procenta) a zvýšila své příjmy z prodeje o pět procent na 23,5 miliardy eur. Provozní zisk vzrostl o sedm procent na 4,1 miliardy eur (2016: 3,9 miliardy eur). Provozní zisková marže se tak zvýšila ze 17,4 procenta v předchozím roce na 17,6 procenta. Společnost Porsche měla na konci roku 2017 celkem 29 777 zaměstnanců, což představovalo nárůst o osm procent v porovnání s předchozím rokem.

Výnosy z prodeje 23,5 miliardy eur – provozní zisk 4,1 miliardy eur – provozní zisková marže 17,6 %

„Tato úspěšná finanční uzávěrka potvrzuje správnost naší strategie. Vysokou úroveň výnosů využíváme k podpoře ambiciózního plánu našeho budoucího rozvoje,“ vysvětlil Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG, na výroční tiskové konferenci. Porsche kromě značných investic do výroby sportovních vozů také zdvojnásobilo své výdaje na trendy budoucnosti a do roku 2022 investuje více než šest miliard eur do elektrické mobility. Uvedené prostředky budou vynaloženy na vývoj variant modelu Mission E, hybridizaci a elektrifikaci aktuálních modelových řad, výstavbu nabíjecí infrastruktury a rozvoj chytré mobility.

„Během uplynulých tří let se nám podařilo zvýšit provozní zisk o více než 50 procent,“ zdůraznil Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva, zodpovědný za finance a IT. „Se ziskovou marží 17,6 procenta se Porsche i nadále řadí mezi nejziskovější výrobce automobilů na světě. Za to vděčíme nepřetržitému zvyšování produktivity, striktnímu dodržování naší strategie v oblasti řízení nákladů a naší vynikající produktové řadě,“ uvedl také Meschke. Digitalizace, elektrifikace a konektivita jsou hlavními výzvami, které vyžadují značné investice. „I přesto trváme na našem strategickém cíli pro návratnost investic ve výši minimálně 15 procent. Kromě samotné výroby a prodeje vozidel musíme a také budeme vytvářet potenciál pro další růst. Ve střednědobém horizontu chceme dosáhnout dvouciferného procentního podílu na příjmech z prodeje u digitálních služeb.“

Meschke nabízí optimistický výhled do budoucnosti: „Naším cílem pro rok 2018 je stabilizovat příjmy z prodeje a počty dodaných vozů na této vysoké úrovni.“ Porsche očekává další zvýšení prodeje s příchodem modelu Mission E, prvního vozu s čistě elektrickým pohonem, na trh.

Porsche pracuje také na dalších verzích modelu Mission E. Na nedávném autosalonu v Ženevě představila značka Porsche koncepční studii Mission E Cross Turismo, připravenou pro sériovou výrobu. Automobil kategorie CUV (Cross-Utility Vehicle) s čistě elektrickým pohonem dosahuje celkového nejvyššího výkonu více než 600 k (440 kW), na jedno nabití sady akumulátorů ujede více než 500 kilometrů a z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než 3,5 sekundy. Doplnění elektrické energie pro ujetí cca 100 kilometrů trvá čtyři minuty.

Porsche hodlá v příštích deseti letech pokračovat ve svém zaměření na tři druhy pohonu s optimalizovanými spalovacími motory, hybridními pohony s možností vnějšího nabíjení a čistě elektricky poháněnými sportovními vozy – vše samozřejmě v typickém stylu značky Porsche. „Jednotlivé světové regiony se vyvíjejí různou rychlostí. Proto se připravujeme na to, abychom byli v tomto přechodném období maximálně flexibilní,“ řekl Blume.

Značka Porsche v Ženevě odhalila také model 911 GT3 RS. „GT3 RS má nejvýkonnější atmosféricky plněný motor z nabídky značky Porsche,“ řekl OIiver Blume, šéf společnosti Porsche. Nový vysokovýkonný sportovní vůz poskytuje ze zdvihového objemu čtyři litry nejvyšší výkon 383 kW (520 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 312 km/h. Po uvedení modelů 911 GT3 a 911 GT2 RS na trh představila značka Porsche již třetí verzi silničního sportovního vozu řady GT během jednoho roku.

Blume také zdůraznil roli, kterou Porsche hraje v oblasti společenské odpovědnosti: „Na náš hospodářský úspěch nikdy nenahlížíme izolovaně. Nepřetržitě se také zaměřujeme na nefinanční aspekty našeho podnikání, na naši společenskou odpovědnost. Nevidíme žádný konflikt mezi ekonomickými, ekologickými a sociálními aspekty, protože musí být ve vzájemné harmonii.“

Blume uvedl jako příklad vzdělávání. V roce 2017 zahájilo ve společnosti Porsche vzdělávání 230 mladých lidí. S uvedením modelu Mission E plánuje výrobce sportovních vozů znovu zvýšit počet učňů v technických oborech – ze současných 106 na 156 v budoucnosti. Aktuálně je ve společnosti k dispozici celkem 750 míst pro učně. Porsche umožňuje uchazečům, kteří by měli malé šance na základě všeobecných výběrových kritérií, získat teoretické i praktické vzdělání prostřednictvím integračního roku pro uprchlíky a přípravného roku. Sociálně znevýhodnění mladí lidé v Jižní Africe a na Filipínách jsou vzděláváni v rámci spolupráce s církevní organizací Don Bosco.

Společnost Porsche prostřednictvím dobročinných darů v celkové výši přesahující 6 milionů eur podpořila v roce 2017 více než 200 iniciativ ve prospěch ochrany životního prostředí, sociálních a kulturních projektů, sportu, vzdělávání a vědy. Výrobce sportovních vozů také sponzoruje regionální kulturní a sportovní zařízení a organizace, včetně baletního souboru Stuttgart Ballet, orchestru Gewandhaus v Lipsku a projektu „Turbo for Talents“ pro mladé sportovce.

Trvale udržitelné podnikání hraje pro Porsche rovněž velkou roli. Společnost Porsche AG používá od ledna 2017 výhradně ekologicky vyráběnou energii. Výrobce sportovních vozů navíc transformuje logistickou přepravu vyrobených vozidel po železnici, aby se jednalo o proces s kompletně neutrální bilancí emisí CO2. Porsche v roce 2017 znovu obdržel několik mezinárodních ocenění za trvale udržitelnou výstavbu. Společnost také uskutečňuje vlastní interní audity, jejichž účelem je zaručit, aby i dodavatelé splňovali vysoké požadavky na trvalou udržitelnost. Společnost navíc hodlá vyrábět model Mission E pomocí procesu s neutrální bilancí emisí CO2.

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).

911 GT3 RS: kombinovaná spotřeba paliva 12,8 l/100 km; emise CO2 291 g/km