• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Druhý ročník populárního setkání vozů Youngtimer se mimořádně vydařil: na zámek Liblice přijelo 154 vozů Porsche


Přiložené soubory:



Společnost Porsche Inter Auto CZ, importér automobilů Porsche do České republiky, přivítala na zámku Liblice skalní fanoušky značky Porsche. Druhý ročník setkání vozů Youngtimer se uskutečnil za krásného počasí v neděli 21. května 2017 a přilákal velký počet majitelů i příznivců legendárních modelů z bohaté historie stuttgartského výrobce sportovních vozů. Po oficiálním programu následovala odpoledne spanilá jízda účastníků a před ní byl na základě hlasování účastníků vyhlášen nejatraktivnější vůz setkání.

 „Majitelé vozů Porsche jsou skuteční ‚srdcaři‘. Své vozy milují a velmi rádi se s nimi zúčastňují různých akcí, které pro ně pořádáme,“ říká Mgr. Richard Vegera, ředitel provozovny Porsche Centrum Praha. „Letos byl jako nejatraktivnější vůz zvolen model 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973, který je zcela unikátní a sběrateli na celém světě velmi ceněný. Celá nedělní akce se mimořádně vydařila a věřím, že všichni účastníci odjížděli ze zámku Liblice s příjemnými zážitky, které si budou chtít v příštím roce zopakovat.“

Do areálu liblického zámku dorazilo celkem 154 vozů Porsche. Co vůz, to unikát. Velkému obdivu přítomných se těšila například replika vozu 550 Spyder z roku 1955. Kromě nejrůznějších verzí modelu 911 ze 70. až 90. let byly na setkání vozů Youngtimer zastoupeny také čtyřválcové modely VW-Porsche 914 2.0 z roku 1973, 924 S z roku 1986, 944 Turbo S z roku 1988, 944 S2 z roku 1991 a 968 z roku 1992.

Mezi účastníky nemohly samozřejmě chybět ani legendární osmiválcové vozy Porsche 928 ve verzích GTS a S4.

Jako nejatraktivnější vůz letošního setkání vozů Youngtimer bylo účastníky zvoleno jedinečné kupé Porsche 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973. Tato limitovaná edice se od ostatních verzí modelu 911 odlišovala mimo jiné rozšířenými blatníky, novými spoilery na přídi i zádi a mimořádně lehkou konstrukcí s nově nastaveným, optimalizovaným podvozkem. Šestiválcový motor se zdvihovým objemem 2,7 litru byl vyladěn na nejvyšší výkon 154 kW (210 k). Přestože byl počet vyrobených vozů RS 2.7 oproti původně plánované homologační sérii, limitované na 500 vozidel, několikanásobně překročen, jedná se v současnosti o vzácné a sběrateli velmi vyhledávané vozy.

 Výrobce sportovních vozů Porsche je v České republice mimořádně úspěšný i se svou aktuální produktovou řadou. Značnému zájmu českých zákazníků se těší všechny modely Porsche, což dokládají extrémně úspěšné prodejní výsledky jednotlivých modelů. V čele prodejních žebříčků stojí modely SUV Macan a Cayenne, k úspěchu značky však výrazně přispívají také modely Panamera, 911 i Boxster.

 Tradičně vysoká je v České republice poptávka po modelech 911, a to včetně nejvýkonnějších variant 911 Turbo S, 911 GT3 a 911 GT3 RS, jejichž výkony se přibližují k hranici 600 k. Celkový objem prodeje modelové řady 911 se každoročně pohybuje mezi 50 až 70 vozy. I to dokazuje, že je značka Porsche na českém trhu skutečným fenoménem. Český dovozce v loňském roce prodal více než 350 vozů a pro letošní rok plánuje pokořit magickou hranici 400 registrací nových vozů Porsche v České republice.