• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche překonává svými obchodními výsledky dosavadní rekordy


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG má za sebou ostrý start do letošního roku. Během prvních tří měsíců roku 2017 zvýšila svůj provozní zisk, výnosy z prodeje, počet dodaných vozidel a počet zaměstnanců v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Vzrostla rovněž zisková marže, z 16,7 % na 17,6 %. Provozní zisk vzrostl v prvním čtvrtletí 2017 o 8 procent na 967 milionů EUR, zatímco výnosy z prodeje dosáhly 5,5 miliardy EUR (zvýšení o 2 procenta). V uvedeném období vzrostl počet dodaných vozidel o 7 procent na 59 689 a počet zaměstnanců se zvýšil na 28 249, což představuje nárůst o 13 procent. Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za finance a IT, zdůraznil: „Tyto výjimečně dobré výsledky plynule navazují na náš rekordní rok 2016 a nám se znovu podařilo překonat již tak vysokou úroveň.“ Meschke je přesvědčen o tom, že za tímto pozitivním vývojem výsledků společnosti stojí nejen další optimalizace struktury nákladů a dobrý produktový mix, ale také dlouhodobá strategie v oblasti zajištění proti pohybu směnných kurzů.

 „Základem našeho úspěchu je naše velmi atraktivní nabídka fascinujících vozidel,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Nová Panamera byla našimi zákazníky velmi dobře přijata – zejména v hybridních variantách s možností vnějšího nabíjení i ve verzi Sport Turismo. Modely, jako je Panamera Turbo S E-Hybrid, dokazují, že elektrická mobilita a vrcholné sportovní výkony se u značky Porsche vzájemně nevylučují. Důsledně také pokračujeme v digitalizaci. Kombinujeme tradičního ducha značky Porsche s výkonem nových technologií – a sledujeme tím jasný cíl: Vytvořit z Porsche vedoucího poskytovatele digitálních řešení pro mobilitu v segmentu prémiových automobilů.“

 Společnost se kromě digitalizace vozidel zaměřuje také na další digitální produkty, obchodní oblasti a procesy. „Jedním klíčovým aspektem je celosvětovým průzkum,“ říká Lutz Meschke. „Potřebujeme rozpoznávat a posuzovat nové trendy. Získáváním včasného přístupu k inovativním technologiím, které jsou důležité pro budoucnost, činíme rozhodující krok k dalšímu růstu, který si udrží svou hodnotu. Proto plánujeme další aktivity v Silicon Valley a v Asii.“

 Blume a Meschke očekávají ve finančním roce 2017 mírný nárůst v počtu dodaných vozidel a výnosů z prodeje. Za předpokladu stabilních směnných kurzů si Porsche klade za cíl dosáhnout provozního zisku na stejné úrovni jako v uplynulém roce. Strategickým cílem i nadále zůstává provozní zisková marže ve výši minimálně 15 procent. Společnost Porsche by si tak zachovala své postavení jednoho z nejziskovějších výrobců automobilů na světě.