• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche s výrazným nárůstem hospodářského výsledku a ziskovosti


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG slaví nejúspěšnější rok ve své historii poté, co v obchodním roce 2016 stanovila nové rekordy počtem dodaných vozidel, výnosy z prodeje, provozním ziskem a počtem zaměstnanců. Počet dodaných vozidel se meziročně zvýšil o 6 procent na 237.778 vozidel. Díky tomu bylo dosaženo výnosů z prodeje ve výši 22,3 miliardy eur (+4 procenta). Zároveň se nadproporcionálně zvýšil provozní zisk o 14 procent na 3,9 miliardy eur. Mimořádně dobře se vyvíjela ziskovost (rentabilita tržeb) z 15,8 procenta (2015) na 17,4 procenta. Počet zaměstnanců vzrostl ke konci roku 2016 o 13 procent na 27.612 pracovníků.

 Předseda představenstva společnosti Porsche AG, Oliver Blume, řekl na výroční tiskové konferenci ve Stuttgartu-Zuffenhausenu: „Úspěšná roční uzávěrka dokládá kvalitu naší strategie. Porsche je ztělesněním růstu, který vytváří hodnoty. Zaměřujeme se na nadšené zákazníky, dobrou ziskovost a zajištěná pracovní místa.“

Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva zodpovědný za finance a IT, zdůraznil: „Se ziskovostí více než 17 procent patří Porsche mezi nejziskovější výrobce automobilů na světě. Klíčem k tomuto úspěchu je naše jedinečná produktová paleta a zdravá struktura nákladů.“ Důležitým faktorem, který přispěl k rekordním výsledkům, je podle jeho slov také dlouhodobé zajištění proti kurzovému riziku. „V aktuálním obchodním roce 2017 očekáváme navzdory přetrvávajícím ekonomickým a politickým nejistotám v mnoha regionech světa mírné nárůsty počtu dodaných vozidel i výnosů z prodeje. Co se týče provozního zisku, usilujeme za předpokladu stabilních směnných kurzů o zachování úrovně uplynulého roku,“ dodal Meschke. „Nová Panamera – včetně nových hybridních variant s možností vnějšího nabíjení a karosářské verze Sport Turismo – bude pro nás dalším impulzem,“ řekl Blume.

Porsche se připravuje na mobilitu budoucnosti. Proto byly cíleně zvýšeny výdaje na výzkum a vývoj, které v obchodním roce 2016 vzrostly na 2,2 miliardy eur. Výrobce sportovních vozů investuje do vývoje nových hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, modelu Mission E s čistě elektrickým pohonem a do digitální transformace. Meschke k tomu řekl: „Digitalizace je více než jen investicí do nejmodernějších technologií. Vytváří nové ekonomické příležitosti, zvyšuje užitnou hodnotu pro zákazníky a zvyšuje efektivitu procesů.“ V roce 2016 byla založena společnost Porsche Digital GmbH v Ludwigsburgu a digitální laboratoř Digital Lab v Berlíně. Společnost Porsche kromě toho získala obchodní podíl ve fondu rizikového kapitálu e.ventures a v poskytovateli parkovacích služeb Evopark. „Ve střednědobém horizontu chceme s digitálními službami dosáhnout dvouciferného procentního podílu na našich výnosech z prodeje,“ řekl Meschke.

„Se Strategií 2025 orientujeme společnost Porsche na budoucnost,“ řekl Blume. „Mobilita budoucnosti zahrnuje u značky Porsche nejen nové technologie a elektrifikaci, ale také puristické a emocionální sportovní vozy,“ prohlásil šéf společnosti Porsche. „Sázíme na naše tradice a utváříme budoucnost sportovního vozu.“